Výcviky
Získaný nálet 5 hodín počas výcviku
Možnosť lietať v noci za podmienok viditeľnosti
VFR Night
Nočné lety
VFR – Noc je kvalifikačná kategória umožňujúca vykonávať lety v noci za podmienok viditeľnosti zeme.
Výcvik je zameraný predovšetkým na zvládnutie zvýšenej psychologickej záťaže spôsobenej zníženou viditeľnosťou, sťaženou priestorovou orientáciou a je vykonávaný výhradne na letiskách s adekvátnym vybavením.
Táto časť výcviku je nevyhnutná pre všetkých profesionálnych pilotov a aj pre pilotov, ktorí majú lietanie ako hobby.
PPL (A)
Je základnou licenciou nevyhnutnou pre štart kariéry dopravného pilota. Oprávňuje držiteľa samostatne riadiť jednomotorové lietadlo na ktoré má príslušný typový výcvik.
PIC CC - Pilot in Command Cross Country
Je kapitolou leteckého výcviku zameranou na navigačné lety po krajine vykonávané v rámci Slovenska, ale aj ďalších krajín ako Česká republika, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko a pod. Navigačné lety sú prevažne plánované do riadených priestorov a na väčšie domáce čí medzinárodné letiská.
VFR Night
Nočný výcvik podľa pravidiel letu za viditeľnosti je vykonávaný výhradne na letiskách s adekvátnym vybavením. Táto časť výcviku je nevyhnutná pre všetkých profesionálnych pilotov.
MEP - Multi-Engine Piston
Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.
IR - Instrument Rating
Modul určený k výcviku pilotov na lety podľa prístrojov. Tvorí jednu z najdôležitejších a najnáročnejších častí vo výcviku dopravného pilota. Tento modul zahŕňa teoretický výcvik, výcvik vykonávaný na letovom simulátore a praktický výcvik.
CPL - Commercial Pilot Licence
Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť
v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.
Minimálne požiadavky
Žiadateľ musí mať platný preukaz spôsobilosti PPL (A) alebo LAPL (A)
Minimálny vek pre získanie kvalifikácie je 17 rokov
Pred prvým samostatným letom musí byť žiadateľ držiteľom zdravotnej spôsobilosti 1. alebo 2. Triedy s vyšetrením farbocitu
Po zahájení výcviku musí byť držiteľom preukazu rádiotelefonistu
Teoretická výučba
- Teoretickú časť výcviku tvorí minimálne 1 hodina.
- Počas výučby je pilot detailne oboznámený s rozdielmi medzi dennými a nočnými letmi z pohľadu techniky letu, pravidiel, postupov a vplyvu zvýšenej záťaže na človeka.
- Výučba teórie sa organizuje v našich priestoroch na letisku v Košiciach.
- Výsledkom prípravy je porozumenie požiadavkám nočných letov.
Prevádzkové postupy
Ľudská výkonnosť a obmedzenia
Všeobecná navigácia
Rádionavigácia
Praktická výučba
Praktickú časť výcviku tvorí 5 letových hodín, rozdelených do 2 nocí.
Pred prvým letom je pilot preskúšaný z teoretických vedomostí. Po preukázaní znalosti môže pilot začať vykonávať lety s inštruktormi.
1. krok
Technika pilotáže v noci
1. krok
Nácvik činností pri núdzových postupoch
1. krok
Základné lety podľa prístrojov
1. krok
Prvé samostatné lety
1. krok
Navigačné lety s inštruktorom
1. krok
Samostatné navigačné lety
1. krok
Preskúšanie inšpektorom z Dopravného úradu
1. krok
Získanie kvalifikácie pre vykonávanie letov v noci