Čo máme nové na socialných sieťach

Sledujte naše najnovšie príspevky na Instagrame a zostaňte v obraze s aktuálnymi udalosťami, úspechmi a novinkami z našich leteckých kurzov! Pridajte sa k nám na ceste k leteckým snom a objavte inšpiratívne príbehy z prostredia letectva. Kliknite na príspevky a zistite viac!

Články

O AeroJOB-e som sa dozvedela na internete, keď som si hľadala leteckú školu situovanú v Košiciach, ktorá by mi poskytla možnosť zosúladiť moje štúdium v Nórsku s leteckým výcvikom. Bola som nesmierne vďačná za poskytnutú flexibilitu – možnosť absolvovať teóriu online formou.Od samého začiatku som sa stretávala s vysoko profesionálnym, nápomocným a zároveň priateľským prístupom.Veľmi ma potešilo, že AeroJOB ponúka výcvik, ktorého úspešné zvládnutie vedie priamo do kokpitu dopravného lietadla.Inštruktorov vnímam ako „ostrieľaných harcovníkov”, ktorí sa vo svojom odbore vyznajú.

K výcvikom pristupujú veľmi zodpovedne.Z hľadiska technickej podpory sa výcvikové lietadlá majú ako v „bavlnke” – všimla som si, že AeroJOB zamestnáva technikov s dlhoročnými skúsenosťami. Keď mám nejaké technické otázky, vždy mi pohotovo odpovedajú.AeroJOB vrelo odporúčam!

Gratulujeme nášmu žiakovi Benjamínovi k jeho prvému sólo letu, ktorý sa uskutočnil v piatok 30.9.2022.

Prajeme mu veľa síl v jeho ďalšom výcviku.

Tím AeroJOB ✈️

Gratulujeme nášmu žiakovi Michalovi k úspešnému ukončeniu výcviku PPL(A), ktorý sa uskutočnil v piatok 19.8.2022.

Držíme mu palce v ďalšom leteckom živote, prajeme veľa úspechov a letových hodín.

Tím AeroJOB ✈️

Gratulujeme nášmu žiakovi Viliamovi k jeho prvému sólo letu, ktorý sa uskutočnil v nedeľu 7. 8. 2022.

Jeho prvé sólo bolo náročnejšie o 15kt bočný vietor, s ktorým si však dokázal poradiť.

Prajeme mu veľa síl v jeho ďalšom výcviku.

Tím AeroJOB ✈️

Gratulujeme nášmu žiakovi Alimu k jeho prvému sólo letu, ktorý sa uskutočnil v piatok 5.8.2022.

Za necelé dva týždne od začiatku praktického výcviku zvládol sám vzlietnuť i pristáť.

Prajeme mu veľa síl v jeho ďalšom výcviku.

Tím AeroJOB ✈️

Letecká škola AeroJOB otvára na rozhraní mesiacov August a September 2022 nový kurz pre žiakov PPL(A) a LAPL(A). Využite krásy jesenného počasia a splňte si svoj letecký sen u nás. Ponúkame Vám atraktívne ceny, zázemie letísk Košice a Dubová, skúsení tím inštruktorov a neopakovateľnú leteckú atmosféru!

Tím AeroJOB ✈️

Letecká škola AeroJOB poskytuje svojím klientom prípravu na výberové konania leteckých spoločností. Cieľom tejto prípravy je nastaviť klienta na požadovanú úroveň tak aby spĺňal kritéria a úspešne prešiel procesom výberu.

Tím AeroJOB ✈️

Prvý kontakt s leteckou školou AeroJOB prebiehal v priestoroch školy, kde mi boli odprezentované možnosti výcvikov a dôležité vstupné požiadavky a informácie.

Teoretická časť v rámci výcviku PPL bola prednášaná buď formou online prednášok alebo prezenčne priamo na škole, ktoré viedli inštruktori s dlhoročnými skúsenosťami z oblasti dopravného lietania.

Praktický letový výcvik sa vykonáva na veľmi vydarenom lietadle Viper SD-4, ktoré svojimi skvelými letovými vlastnosťami a riadením predstavuje ideálny vstup do kokpitu a začiatkov lietania. Moderný „glass cockpit“ spolu so záložnými analógovými prístrojmi umožňujú dokonalé nácviky najrôznejších situácii a postupov, ktoré sú potrebné pre naberanie skúseností pri prvých kontaktoch s lietaním.

Neoddeliteľnou súčasťou výcviku je aj samotné medzinárodné letisko v Košiciach, ktoré študentom prináša veľmi úzky kontakt s dopranými lietadlami a ďalšou prevádzkou, riadeným priestorom a komunikáciou s ATC, čo prináša nutnosť od začiatku využívať leteckú frazeológiu a učiť sa v plnej miere postupom aplikovaným v profesionálnom lietaní. Vďaka leteckej škole AeroJOB a skvelému tímu inštruktorov som si splnil dlhoročný sen a budem ďalej pokračovať až do úrovne ATPL a kokpitu dopravného lietadla.

Ako mladý chalan na strednej škole som nevedel čo so životom, až raz na dovolenke som si pri cestovaní povedal, že pilotovanie veľkých dopravných lietadiel je to, čo by ma možno aj bavilo. Začal som si robiť prehľad, čo všetko k tomu treba, aký je postup, aké sú podmienky a, hlavne, či to je podľa možností dostupné. Na AeroJOB som natrafil úplnou náhodou. Na internete som o ňom pôvodne nič nenašiel – slovo dalo slovo, bol som najprv pozrieť na lietadlo, o niekoľko týždňov som prišiel na deň otvorených dverí, nechal si zodpovedať všetky otázky, a polrok na to som už sedel ako žiak na teórii v učebni. O dva mesiace som už skúškoval na Dopravnom úrade SR a prvýkrát letel v kokpite lietadla.

Mal som možnosť lietať s mnohými inštruktormi. Všetci vychádzajú zo svojich skúseností nadobudnutými rokmi v praxe. Či už sa bavíme o pilotoch lietadiel leteckých spoločností, o pilotovi záchrannej leteckej služby, o riadiacom letovej prevádzky v Košiciach, o jednom z najlepších leteckých akrobatov na Slovensku, až po legendu slovenského letectva – veliteľa akrobatickej skupiny Biele Albatrosy. Počas výcviku som mal možnosť lietať takmer s každým inštruktorom pôsobiacim v Košiciach. Rôznorodosť ich pôsobísk vnáša mnoho rôznych a veľmi dôležitých poznatkov a skúseností nad rámec osnov, ktoré človek v lietaní a živote reálne využije.

Prvú licenciu som zvládol počas štúdia na strednej škole a nikdy som nemal pocit, že by lietanie akokoľvek negatívne ovplyvňovalo iné povinnosti či voľnočasové aktivity. Svoje vysokoškolské štúdium som s mojím zatiaľ „koníčkom“ a budúcim snom riadiť veľké dopravné lietadlá spojil a somštudentom Leteckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach. Času a priestoru mám ešte viac ako počas strednej.

Letecký výcvik je však finančne náročnou záležitosťou, nehovoriac o „na začiatok neviditeľných“ výdavkoch na nálet potrebný pre pokračovanie vo výcvikoch. Treba objektívne povedať, že na Slovensku by sa dali pre výcvik využiť aj iné organizácie, ktoré by napríklad licenciu súkromného pilota poskytli za nižšiu cenu. Treba však rátať s niekoľkými nespornými výhodami AeroJOBu – okrem inštruktorského tímu, ktorý je alfou a omegou výcviku, to je prostredie – človek oveľa rýchlejšie vstrebe leteckú komunikáciu, frazeológiu a postupy, keď lieta z riadeného medzinárodného letiska, nehovoriac o stretávaní sa aj s obchodnou prevádzkou. Okrem týchto dvoch hlavných výhod je dôležité spomenúť, že AeroJOB ponúka výcvik od nuly až po zamestnanie a spolupracuje s mnohými leteckými spoločnosťami. V AeroJOBe sú schopní vás previesť od prvého letu až po pracovný pohovor u leteckých dopravcov, na ktorý vás kvalitne pripravia.

Vo voľnom čase a v rámci náletu hodín si pravidelne prenajímam lietadlo od AeroJOBu. Po zapísaní sa do kalendára, ak je ešte v tom čase lietadlo voľné, mám istotu, že keď prídem na letisko, lietadlo bude stáť pripravené a skontrolované veľmi poctivým mechanikom, ktorý po prílete lietadlo prevezme, skontroluje a dotankuje. Nie je problém vziať so sebou kohokoľvek známeho a preletieť sa s ním po Slovensku – prísediacim sa veľmi páčia Tatry z hora. A nielen im, ale aj ja, každý jeden raz, keď sa tam vrátim, som v nemom úžase. Byť nad nimi a mimo všetkých problémov bežného sveta je pocit, ktorý sa len tak neokuká :).

Všetko má svoje pre a proti, a výnimkou nie je ani letecká škola AeroJob, pretože nič nie je dokonalé, treba však povedať, že AeroJOB ponúka veľmi kvalitné služby pri veľmi priaznivom pomere cena/výkon.

Po náročnom roku 2020 v našej škole veríme v úspešný návrat leteckej dorpavy a s tým spojeným leteckým výcvikom. Z tohto dôvodu v roku 2021 rozširujeme našu flotilu o nové typy lietadiel pre komplexné výcviky. Našim klientom chceme poskytovať úsporné, ale zároveň moderne vybavené lietadlá. Do našej flotily tak pribudnú TECNAM P2006T, PIPER PA28 s avionikou GARMIN a Cessna 172.Týmto krokom chceme podporiť aktuálnych a budúcich klientov a poskytnúť im tak kvalitný a efektívny výcvik na východnom aj západnom Slovensku.

Ako letecká škola sa snažíme neustále zlepšovať a skvalitňovať naše služby. Jedným zo základných pilierov našej školy sú aj naši inštruktori. Dôkladne si vyberáme tých najlepších a s radosťou Vám oznamujeme, že aj v roku 2021 sa náš tím rozrástol o niekoľko skúsených inštruktorov s dlhoročnou kariérou v civilnej leteckej doprave. Naši žiaci tak budú mať po celú dobu svojho výcviku odborný mentoring od profesionálov z praxe.

S hrdosťou oznamujeme, že po tvrdej práci a dlhej príprave naša škola AeroJOB SK.ATO.17 získala oprávnenie vykonávať pokročilé výcviky a poskytovať tak komplexné portfólio výcvikov od 0 do ATPL. Je to ďalší z krokov k tomu, aby naši klienti našli všetko pod jednou strechou a ich výcvik prebiehal efektívne.

Radi by sme informovali záujemcov o kariéru dopravného pilota, že sme v našej škole spustili výučbu teórie ATPL. Žiaci majú k dispozícii profesionálnych inštruktorov z radov pilotov dopravných lietadiel a učebňu vybavenú potrebnými pomôckami.

Ing. Branislav Čop má viac ako 26 rokov profesionálnych skúseností ako dopravný pilot. Počas svojej kariéry lietal pre Fischer Air, ČSA, Travel Service a Ryanair. Na rôznych typoch lietadiel je viac ako 17 000 letových hodín, z toho 14 000 ako veliteľ Boeingu 737. Ako typový inštruktor na Boeingu 737 trvajú viac ako 1000 hodín pri typových kvalifikáciách a výcviku. V súčasnosti pracuje ako veliteľ lietadla Boeing 737 v spoločnosti Ryanair.

Počet letových hodín: 17 000

Kvalifikácia: TRI B737, IRI (A)

Aké boli Vaše začiatky v lietaní?

Na strednej škole som sa rozhodoval čomu sa budem venovať ďalej a prišlo mi zaujímavé stať sa dopravným pilotom. V mojej dobe bola len jedna komplexná cesta štúdia na vysokej škole a to Univerzita v Žiline, kde som vyštudoval ekonomický smer a zároveň som absolvoval letecký výcvik  obchodného pilota. Podmienkou bol prísny výber na vysokú školu a zároveň psychologické testy, letecká prehliadka a matematika s priemerom do 1,5 %.

Aké je to riadiť dopravné lietadlo Boeing 737?

Lietadlo B 737 bolo navrhnuté zhruba pred 30 rokmi a prešlo mnohými vylepšeniami až po súčasný posledný model B 737 MAX. Ja týmto lietadlom lietam od roku 1996 a mám na ňom nalietaných  zhruba 15 tisíc hodín. B 737 je moderné a veľmi výkonné lietadlo pre 200 pasažierov a 6 členov posádky. Je neuveriteľne spoľahlivé a výborne ovládateľné tak vo vzduchu ako aj na zemi.

Aké sú Vaše najväčšie zážitky počas práce dopravného pilota?

Najväčším zážitkom je, keď ráno preletím prvú vrstvu oblakov a je modrá obloha a slnečný deň, čo mnohým ľuďom na zemi ostáva zahalené oblačnosťou. Je to pocit, ktorý sa nikdy neokuká :-)). Práca dopravného pilota Vás zavedie na mnohé krásne miesta, ktoré ostanú vo Vašej pamäti po celý život. Počas mnohých pobytov je čas na poznávanie miest a ľudí, ktorí žijú na vzdialených miestach sveta.

Sú dni, kedy odletíte z Prahy kde je  -25 ℃ a pristávate v Thajsku kde je +35 ℃. Na začiatku hltáte každý nový zážitok ako je východ slnka z výšky 14 km alebo jeho západ sú to fascinujúce momenty, kedy obloha vytvorí paletu farieb a krásne momenty. Prelety zaujímavých miest ako sú Alpy, Pyreneje, Himaláje, Atlas a podobne. Fascinuje Vás, aký je zemsky povrch krásny. Zaujímavé miesta ako let s maďarským premiérom do ….. s utajeným diplomatickým povolením a s privítaním na červenom koberci sú zážitky, na ktoré sa nezabúda.

Aké sú výhody práce dopravného pilota?

Výhodou práce dopravného pilota je samotná práca, ktorá je Vaším koníčkom a ktorú musíte milovať. Je to neustály proces vzdelávania a získavania nových informácii vzhľadom na neustály vývoj techniky,  materiálov a konštrukcie lietadiel, ich vybavenie sa dynamicky mení a my sa musíme meniť tiež. Je to dynamicky proces, kde stereotyp bežných zamestnaní nemá miesto. Nespornou výhodou je aj finančne ohodnotenie tejto náročnej práce.

Čo všetko musí splniť človek aby sa stal pilotom dopravného lietadla?

Musí sa včas rozhodnúť a potom postupne plniť krok za krokom svoj sen. V dnešnej dobe okrem dobrého zdravia musí disponovať aj finančnými prostriedkami potrebnými na výcvik a tak už v mladom veku musí robiť svoje prvé ťažké rozhodnutia ako mať pôžičku a splácať ju mesačne. Tieto parametre formujú v mladom človeku vlastnosti,  ako sú zodpovednosť, dochvíľnosť a precíznosť vo výkone zadaných úloh, ktoré bude potrebovať pre výkon tejto náročnej profesie.

Čo by ste odporučili budúcim záujemcom o kariéru profesionálneho pilota?

Odporučil by som mladým začínajúcim pilotom, aby neustále verili svojim silám a išli pevne za svojím snom ako to robia generácie pilotov pred nimi. Aby mali možnosť ako jedni z mála okúsiť možnosť lietať ako vtáci na oblohe.

Ako ovplyvňuje kvalita leteckého výcviku budúcu kariéru pilota?

Kvalitný výcvik je základom pre zvládnutie náročného výcviku dopravného pilota. Prvé kroky je nutné robiť pod dohľadom kvalitných inštruktorov,  ktorí položia kvalitný základ pre ďalší rozvoj a na modernej technike,  ktorá zabezpečí plynulý výcvik bez technických problémov. Je obrovský rozdiel medzi jednotlivými školami, v kvalite inštruktorov a leteckej techniky. V našej škole AeroJOB máme skvelých a skúsených inštruktorov s rokmi skúseností z výcviku. Ideálne je, ak má škola inštruktorov, ktorí aktívne lietajú ako dopravní piloti a majú tak vzácne vedomosti, ktoré môžu predávať svojím žiakom. Vybavenie lietadiel sa veľmi rýchlo mení a je potrebné mať lietadlá, ktoré majú prístroje a vybavenie podľa posledných moderných trendov, aby bol výcvik efektívne riadený a prechod na vyššie a zložitejšie typy bol plynulý.

Ako sú trendy a budúcnosť v oblasti práce dopravných pilotov v Európe a vo svete?

Vo svete letectva prebieha obrovský boom a potreba pilotov do moderných lietadiel je enormná. Veľa leteckých spoločnosti necháva svoje nové lietadlá stáť na zemi z dôvodu nedostatku pilotov. Tento trend by mal zotrvať niekoľko rokov a to je dobre pre začínajúcich pilotov, ktorí si v dnešnej dobe nájdu prácu kdekoľvek na svete. Ja im prajem, aby sa im sen o lietaní splnil a aby boli šťastní,  keď ráno budú vstávať a tešiť sa do „najlepšieho office na svete“.