Ako mladý chalan na strednej škole som nevedel čo so životom, až raz na dovolenke som si pri cestovaní povedal, že pilotovanie veľkých dopravných lietadiel je to, čo by ma možno aj bavilo. Začal som si robiť prehľad, čo všetko k tomu treba, aký je postup, aké sú podmienky a, hlavne, či to je podľa možností dostupné. Na AeroJOB som natrafil úplnou náhodou. Na internete som o ňom pôvodne nič nenašiel – slovo dalo slovo, bol som najprv pozrieť na lietadlo, o niekoľko týždňov som prišiel na deň otvorených dverí, nechal si zodpovedať všetky otázky, a polrok na to som už sedel ako žiak na teórii v učebni. O dva mesiace som už skúškoval na Dopravnom úrade SR a prvýkrát letel v kokpite lietadla.
Mal som možnosť lietať s mnohými inštruktormi. Všetci vychádzajú zo svojich skúseností nadobudnutými rokmi v praxe. Či už sa bavíme o pilotoch lietadiel leteckých spoločností, o pilotovi záchrannej leteckej služby, o riadiacom letovej prevádzky v Košiciach, o jednom z najlepších leteckých akrobatov na Slovensku, až po legendu slovenského letectva – veliteľa akrobatickej skupiny Biele Albatrosy. Počas výcviku som mal možnosť lietať takmer s každým inštruktorom pôsobiacim v Košiciach. Rôznorodosť ich pôsobísk vnáša mnoho rôznych a veľmi dôležitých poznatkov a skúseností nad rámec osnov, ktoré človek v lietaní a živote reálne využije.
Prvú licenciu som zvládol počas štúdia na strednej škole a nikdy som nemal pocit, že by lietanie akokoľvek negatívne ovplyvňovalo iné povinnosti či voľnočasové aktivity. Svoje vysokoškolské štúdium som s mojím zatiaľ „koníčkom“ a budúcim snom riadiť veľké dopravné lietadlá spojil a somštudentom Leteckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach. Času a priestoru mám ešte viac ako počas strednej.
Letecký výcvik je však finančne náročnou záležitosťou, nehovoriac o „na začiatok neviditeľných“ výdavkoch na nálet potrebný pre pokračovanie vo výcvikoch. Treba objektívne povedať, že na Slovensku by sa dali pre výcvik využiť aj iné organizácie, ktoré by napríklad licenciu súkromného pilota poskytli za nižšiu cenu. Treba však rátať s niekoľkými nespornými výhodami AeroJOBu – okrem inštruktorského tímu, ktorý je alfou a omegou výcviku, to je prostredie – človek oveľa rýchlejšie vstrebe leteckú komunikáciu, frazeológiu a postupy, keď lieta z riadeného medzinárodného letiska, nehovoriac o stretávaní sa aj s obchodnou prevádzkou. Okrem týchto dvoch hlavných výhod je dôležité spomenúť, že AeroJOB ponúka výcvik od nuly až po zamestnanie a spolupracuje s mnohými leteckými spoločnosťami. V AeroJOBe sú schopní vás previesť od prvého letu až po pracovný pohovor u leteckých dopravcov, na ktorý vás kvalitne pripravia.
Vo voľnom čase a v rámci náletu hodín si pravidelne prenajímam lietadlo od AeroJOBu. Po zapísaní sa do kalendára, ak je ešte v tom čase lietadlo voľné, mám istotu, že keď prídem na letisko, lietadlo bude stáť pripravené a skontrolované veľmi poctivým mechanikom, ktorý po prílete lietadlo prevezme, skontroluje a dotankuje. Nie je problém vziať so sebou kohokoľvek známeho a preletieť sa s ním po Slovensku – prísediacim sa veľmi páčia Tatry z hora. A nielen im, ale aj ja, každý jeden raz, keď sa tam vrátim, som v nemom úžase. Byť nad nimi a mimo všetkých problémov bežného sveta je pocit, ktorý sa len tak neokuká :).
Všetko má svoje pre a proti, a výnimkou nie je ani letecká škola AeroJob, pretože nič nie je dokonalé, treba však povedať, že AeroJOB ponúka veľmi kvalitné služby pri veľmi priaznivom pomere cena/výkon.