Výcviky

Získaný nálet 5 hodín počas výcviku
Možnosť lietať v noci za podmienok viditeľnosti

VFR Night

Nočné lety

VFR – Noc je kvalifikačná kategória umožňujúca vykonávať lety v noci za podmienok viditeľnosti zeme.

Výcvik je zameraný predovšetkým na zvládnutie zvýšenej psychologickej záťaže spôsobenej zníženou viditeľnosťou, sťaženou priestorovou orientáciou a je vykonávaný výhradne na letiskách s adekvátnym vybavením.

Táto časť výcviku je nevyhnutná pre všetkých profesionálnych pilotov a aj pre pilotov, ktorí majú lietanie ako hobby.

PPL (A)

Je základnou licenciou nevyhnutnou pre štart kariéry dopravného pilota. Oprávňuje držiteľa samostatne riadiť jednomotorové lietadlo na ktoré má príslušný typový výcvik.

PIC CC - Pilot in Command Cross Country

Je kapitolou leteckého výcviku zameranou na navigačné lety po krajine vykonávané v rámci Slovenska, ale aj ďalších krajín ako Česká republika, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko a pod. Navigačné lety sú prevažne plánované do riadených priestorov a na väčšie domáce čí medzinárodné letiská.

VFR Night

Nočný výcvik podľa pravidiel letu za viditeľnosti je vykonávaný výhradne na letiskách s adekvátnym vybavením. Táto časť výcviku je nevyhnutná pre všetkých profesionálnych pilotov.

MEP - Multi-Engine Piston

Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.

IR - Instrument Rating

Modul určený k výcviku pilotov na lety podľa prístrojov. Tvorí jednu z najdôležitejších a najnáročnejších častí vo výcviku dopravného pilota. Tento modul zahŕňa teoretický výcvik, výcvik vykonávaný na letovom simulátore a praktický výcvik.

CPL - Commercial Pilot Licence

Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť 
v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.

Minimálne požiadavky

Žiadateľ musí mať platný preukaz spôsobilosti PPL (A) alebo LAPL (A)
Minimálny vek pre získanie kvalifikácie je 17 rokov
Pred prvým samostatným letom musí byť žiadateľ držiteľom zdravotnej spôsobilosti 1. alebo 2. Triedy s vyšetrením farbocitu
Po zahájení výcviku musí byť držiteľom preukazu rádiotelefonistu

Teoretická výučba

  • Teoretickú časť výcviku tvorí minimálne 1 hodina.
  • Počas výučby je pilot detailne oboznámený s rozdielmi medzi dennými a nočnými letmi z pohľadu techniky letu, pravidiel, postupov a vplyvu zvýšenej záťaže na človeka.
  • Výučba teórie sa organizuje v našich priestoroch na letisku v Košiciach.
  • Výsledkom prípravy je porozumenie požiadavkám nočných letov.
Prevádzkové postupy
Ľudská výkonnosť a obmedzenia
Všeobecná navigácia
Rádionavigácia

Praktická výučba

Praktickú časť výcviku tvorí 5 letových hodín, rozdelených do 2 nocí.
Pred prvým letom je pilot preskúšaný z teoretických vedomostí. Po preukázaní znalosti môže pilot začať vykonávať lety s inštruktormi.

1.  krok

Technika pilotáže v noci

1.  krok

Nácvik činností pri núdzových postupoch

1.  krok

Základné lety podľa prístrojov

1.  krok

Prvé samostatné lety

1.  krok

Navigačné lety s inštruktorom

1.  krok

Samostatné navigačné lety

1.  krok

Preskúšanie inšpektorom z Dopravného úradu

1.  krok

Získanie kvalifikácie pre vykonávanie letov v noci
Ďakujeme za Váš záujem! Čoskoro sa Vám ozveme.
Zdá sa, že sa niečo nepodarilo. Skontrolujte si vyplnenie všetkých informácií a pokiaľ problém pretrváva, napíšte nám na info@aerojob.sk