Výcviky

Menší minimálny nálet ako PPL (A) (30 h)
Možnosť lietať v krajinách EASA
Možnosť lietať s pasažiermi (nad 450kg)

LAPL (A)

Pilot ľahkých letúnov

Licencia LAPL (A) je určená pre záujemcov, ktorí chcú mať lietanie výhradne ako koníček a nevyžadujú žiadny ďalší posun v získaných kvalifikáciách.

Zároveň je určená pre tých, ktorí nechcú byť limitovaní národnou licenciou UL.

Typický záujemca o licenciu LAPL (A) sa chce naučiť lietať s malým lietadlom v európskom merítku a chce mať možnosť lietať s pasažiermi a batožinou cez deň, alebo aj v noci.

PPL (A)

Je základnou licenciou nevyhnutnou pre štart kariéry dopravného pilota. Oprávňuje držiteľa samostatne riadiť jednomotorové lietadlo na ktoré má príslušný typový výcvik.

PIC CC - Pilot in Command Cross Country

Je kapitolou leteckého výcviku zameranou na navigačné lety po krajine vykonávané v rámci Slovenska, ale aj ďalších krajín ako Česká republika, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko a pod. Navigačné lety sú prevažne plánované do riadených priestorov a na väčšie domáce čí medzinárodné letiská.

VFR Night

Nočný výcvik podľa pravidiel letu za viditeľnosti je vykonávaný výhradne na letiskách s adekvátnym vybavením. Táto časť výcviku je nevyhnutná pre všetkých profesionálnych pilotov.

MEP - Multi-Engine Piston

Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.

IR - Instrument Rating

Modul určený k výcviku pilotov na lety podľa prístrojov. Tvorí jednu z najdôležitejších a najnáročnejších častí vo výcviku dopravného pilota. Tento modul zahŕňa teoretický výcvik, výcvik vykonávaný na letovom simulátore a praktický výcvik.

CPL - Commercial Pilot Licence

Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť 
v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.

Minimálne požiadavky

15+

Vek žiadateľa musí byť minimálne 15 rokov v čase začatia výcviku

17+

Minimálny vek pre získanie licencie LAPL (A) je 17 rokov
Pred prvým samostatným letom musí byť žiadateľ držiteľom zdravotnej spôsobilosti 2. Triedy
Po zahájení výcviku musí byť držiteľom preukazu rádiotelefonistu

Teoretická výučba

  • Teoretickú časť výcviku tvorí 100 vyučovacích hodín.
  • 50 hodín tvorí výučba pred zahájením samotného leteckého výcviku a 50 hodín je realizovaných v rámci pozemnej prípravy, ktorá je súčasťou letovej časti výcviku.
  • Výučba teórie sa organizuje v našich priestoroch na letisku v Košiciach. Výsledkom prípravy je teoretické preskúšanie na Dopravnom úrade v Bratislave.
  • K dôslednej príprave na teoretickú skúšku má každý klient k dispozícii vlastný E-learningový účet.
Všeobecné znalosti o lietadle
VFR komunikácia
IFR komunikácia
Všeobecná navigácia
Rádionavigácia
Meteorológia
Prevádzkové postupy
Základy letu
Letové výkony lietadla a plánovanie letov
Ľudská výkonnosť a obmedzenia
Letecké právo a postupy ATC

Praktická výučba

Praktickú časť výcviku tvorí 30 letových hodín.
Pred prvým letom sa vykoná fyzické zoznámenie s lietadlom na jednom z našich letísk a to podľa príručky pre daný typ lietadla.
Po preukázaní znalosti príručky môže žiak začať vykonávať lety s inštruktormi podľa jednotlivých krokov.

1. krok

Základná technika pilotáže

1. krok

Nácvik činností pri núdzových postupoch

1. krok

Prvé samostatné lety

1. krok

Základné lety podľa prístrojov

1. krok

Zdokonalenie techniky pilotáže

1. krok

Navigačné lety s inštruktorom

1. krok

Samostatné navigačné lety

1. krok

Preskúšanie leteckou školou

1. krok

Preskúšanie inšpektorom z Dopravného úradu

1. krok

Získanie licencie pilota ľahkých letúnov