Výcviky
Získaný nálet 20 hodín a 30 hodín na FNPT simulátore
Možnosť lietať za podmienok letu podľa prístrojov
IR (A)
Prístrojová kvalifikácia
IR je výcvik pilotov pre potreby letov podľa pravidiel IFR za meteorologických podmienok pre let podľa prístrojov IMC. Základ výcviku je lietanie podľa prístrojov spolu so zvýšenými požiadavkami na techniku pilotáže. Prebieha praktický výcvik prístrojových priblížení a zostupov spolu s letmi po trati.
Výcvik je vykonávaný na letiskách s adekvátnym vybavením.
PPL (A)
Je základnou licenciou nevyhnutnou pre štart kariéry dopravného pilota. Oprávňuje držiteľa samostatne riadiť jednomotorové lietadlo na ktoré má príslušný typový výcvik.
PIC CC - Pilot in Command Cross Country
Je kapitolou leteckého výcviku zameranou na navigačné lety po krajine vykonávané v rámci Slovenska, ale aj ďalších krajín ako Česká republika, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko a pod. Navigačné lety sú prevažne plánované do riadených priestorov a na väčšie domáce čí medzinárodné letiská.
VFR Night
Nočný výcvik podľa pravidiel letu za viditeľnosti je vykonávaný výhradne na letiskách s adekvátnym vybavením. Táto časť výcviku je nevyhnutná pre všetkých profesionálnych pilotov.
MEP - Multi-Engine Piston
Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.
IR - Instrument Rating
Modul určený k výcviku pilotov na lety podľa prístrojov. Tvorí jednu z najdôležitejších a najnáročnejších častí vo výcviku dopravného pilota. Tento modul zahŕňa teoretický výcvik, výcvik vykonávaný na letovom simulátore a praktický výcvik.
CPL - Commercial Pilot Licence
Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť
v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.
Minimálne požiadavky
Žiadateľ musí mať platný preukaz spôsobilosti PPL (A) alebo CPL (A) s kvalifikáciou pre vykonávanie letov v noci
Žiadateľ musí mať minimálne ICAO English level 4
Pre zahájenie výcviku musí byť žiadateľ držiteľom zdravotnej spôsobilosti minimálne 2. triedy rozšírenej o audiometriu
Minimálny nálet 50 hodín vo funkcii veliteľa lietadla (PIC)
Teoretická výučba
Teoretická časť výcviku prebieha spoločne s kurzom ATPL (A). Žiak IR teórie navštevuje len niektoré predmety z celej ATPL (A) teórie. Výuka prebieha vo forme prednášok, osobných aj dištančných, pomocou našich profesionálnych lektorov a následne je doplnená o samoštúdium.
Podmienkou k získaniu IR je úspešné absolvovanie testov na Leteckom úrade.
Letecké právo a postupy ATC
Draky a systémy, elektrický systém, pohonná jednotka a núdzové vybavenie
Plánovanie a monitorovanie letu
Prístroje
Meteorológia
Rádionavigácia
IFR komunikácia
Ľudská výkonnosť a obmedzenia
Praktická výučba
Praktickú časť výcviku tvorí minimálne 15 letových hodín a 40 hodín na simulátore FNPT2
Pred prvým letom sa vykoná fyzické zoznámenie s lietadlom na jednom z našich letísk a to podľa príručky pre daný typ lietadla.
Po preukázaní znalosti príručky môže žiak začať vykonávať lety s inštruktormi podľa jednotlivých krokov.
1. krok
Plánovanie a príprava letov typu IFR s využitím zdrojov z letovej príručky a ATS pre plánovanie letov IFR
1. krok
Prechod na let IFR po vzlete
1. krok
Nácvik štandardných prístrojových odletov a príletov
1. krok
Nácvik traťových IFR letov a postupov
1. krok
Nácvik vyčkávacích postupov
1. krok
Nácvik prístrojových priblížení až do minimálnej výšky rozhodnutia
1. krok
Nácvik postupov pri nevydarenom priblížení
1. krok
Nácvik pristátia z prístrojového priblíženia a priblíženia okruhom
1. krok
Zdokonalenie techniky pilotáže
1. krok
Nácvik činností pri núdzových postupoch
1. krok
Získanie kvalifikácie IR pre vykonávanie letov podľa pravidiel IFR