Výcviky

Za podmienok VFR praktickú časť tvorí min. 6 letových hodín.
Za podmienok IFR min. 15 letových hodín a 40 hodín simulátora FNPT2.

MEP za podmienok IFR

Viacmotorové letúne

MEP je kvalifikačná kategória umožňujúca vykonávať lety na viacmotorových letúnoch.

Cieľom výcviku je zoznámenie pilota s lietaním na viacmotorovom type lietadla. Trénuje sa nácvik vysadenia motora, zvládanie asymetrie ťahu a ďalšie úkony súvisiace s viacmotorovým typom lietadla.

Táto časť výcviku je nevyhnutná pre všetkých profesionálnych pilotov a aj pre pilotov, ktorí majú lietanie ako hobby.

PPL (A)

Je základnou licenciou nevyhnutnou pre štart kariéry dopravného pilota. Oprávňuje držiteľa samostatne riadiť jednomotorové lietadlo na ktoré má príslušný typový výcvik.

PIC CC - Pilot in Command Cross Country

Je kapitolou leteckého výcviku zameranou na navigačné lety po krajine vykonávané v rámci Slovenska, ale aj ďalších krajín ako Česká republika, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko a pod. Navigačné lety sú prevažne plánované do riadených priestorov a na väčšie domáce čí medzinárodné letiská.

VFR Night

Nočný výcvik podľa pravidiel letu za viditeľnosti je vykonávaný výhradne na letiskách s adekvátnym vybavením. Táto časť výcviku je nevyhnutná pre všetkých profesionálnych pilotov.

MEP - Multi-Engine Piston

Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.

IR - Instrument Rating

Modul určený k výcviku pilotov na lety podľa prístrojov. Tvorí jednu z najdôležitejších a najnáročnejších častí vo výcviku dopravného pilota. Tento modul zahŕňa teoretický výcvik, výcvik vykonávaný na letovom simulátore a praktický výcvik.

CPL - Commercial Pilot Licence

Výcvik a získanie kvalifikácie CPL oprávňuje pilota pôsobiť 
v obchodnej leteckej prevádzke. Umožňuje mu pôsobiť ako veliteľ lietadla jednopilotných lietadiel, alebo ako first officer viacpilotného lietadla, prípadne ako letecký inštruktor.

Minimálne požiadavky

15+

Pre zahájenie výcviku musí byť žiadateľ držiteľom licencie PPL (A) + VFR NIGHT + MEP VFR + ICAO English

17+

Pre zahájenie výcviku musí byť žiadateľ držiteľom zdravotnej spôsobilosti minimálne 2. triedy rozšírenej o audiometriu

Teoretická výučba

  • Teoretickú časť výcviku tvorí 7 vyučovacích hodín pre výcvik MEP VFR a pre MEP IFR je žiak zaradený do kurzu ATPL (A) Teória alebo IR(A) – Prístrojová kvalifikácia.
  • Výučba teórie sa organizuje v našich priestoroch na letisku v Košiciach.
  • Výsledkom prípravy je teoretické preskúšanie na Dopravnom úrade v Bratislave.
    K dôslednej príprave na teoretickú skúšku má každý klient k dispozícii vlastný E-learningový účet.
No items found.

Praktická výučba

Praktickú časť výcviku tvorí minimálne 15 letových hodín na lietadle a 40 hodín na simulátore FNPT2.
Pred prvým letom sa vykoná fyzické zoznámenie s lietadlom na jednom z našich letísk a to podľa príručky pre daný typ lietadla.

1. krok

Základná technika pilotáže

1. krok

Nácvik činností pri normálnych postupoch

1. krok

Nácvik činností pri núdzových postupoch

1. krok

Zdokonalenie techniky pilotáže

1. krok

Nácvik pilotáže s vysadeným motorom (asymetrický ťah)

1. krok

Preskúšanie leteckou školou

1. krok

Preskúšanie inšpektorom z Dopravného úradu

1. krok

Získanie kvalifikácie pre viacmotorové letúne